Zdravím všechny příznivce dobré hudby. Jak jsem nedávno psal, 27. října 2015 navštívila Brno finská kapela Children of Bodom, která přijela uctít chaos. Na koncert jsem šel už jen z toho důvodu, že nepatřím mezi fanoušky festivalů a tak jsem je naživo ještě hrát neviděl.

Měsíc před koncertem jsem začal poctivě poslouchat všechny desky, které mě minuly; je tomu totiž už hodně dlouho, co jsem sveřepě poslouchal jenom metal, a tak mi za tu dobu dost věcí uniklo. Alba jsem totiž znal jenom první čtyři (Hate Crew konče). Tak jsem poslouchal, abych zjistil, že hrají stále to samé. Což je na jednu stranu dobře, protože kapela si drží svůj styl, ale na stranu druhou... Metalista je tvor progresivní a potřebuje občas i něco nekonvenčního.

A přesně to jsem čekal od poslední desky, ke které se aktuální turné vztahuje. Ale byl jsem zklamán: příliš průměrné. I ta předchozí se mi pozdávala mnohem víc. No a od roku 2005 po současnost se mi asi nejvíc líbili kostlivci ve skříni (Skeletons in the Closet), což je tedy naprosto ultimátní album. Jenže coverové, a tak jsem ani nečekal, že by z něj něco hráli. Právě přemíry skladeb z alba posledního jsem se trochu bál.

Ale pojďme ke koncertu samotnému. Sraz s ostatními jsem domluvil na 19:00 kousek od místa konání; takovéto akce nezačínají včas prostě nikdy, takže nebylo kam spěchat. Jenže tentokrát to úplně nevyšlo a jednu až dvě skladby předkapely jsme propásli. To mi bylo vcelku i líto, protože Sylosis hráli velice schopně. A hlavně byli geniálně nazvučení. To se často nestává - aparatury bývají mnohdy odladěné už dopředu pro hlavní hvězdu večera a předkapely zní jako mixér v pračce...

Ve 20 hodin a 20 minut konečně nastoupili Children of Bodom a rozjeli téměř hodinu a půl kvalitně naspeedovaného black metalu. A hráli přesně to, co jsem čekal: výběr z prvního alba až po to poslední. Většinu skladeb jsem poznal, byť ne podle jména, ale třeba jen podle hlavní melodie. No prostě hráli jen to nejlepší. Mé obavy z přílišného uctívání chaosu se nakonec nesplnily - těch písniček nebylo tolik a navíc byly dobré. Koncert jako celek byl vynikající, nelituji jediné minuty ani jediné koruny co za ten večer padla. (Snad jen podprůměrné pivo za 36 korun...)

Koncert měl pouze 2 chyby. Každý, kdo tam byl, mi dá za pravdu, že přídavky moc nevyšly. Jenom jeden - to jako fakt? Čekal jsem, že se vrátí i podruhé, ale prostě ne. Prý to asi stačilo. Druhý nedostatek je samozřejmě ten, že mi nezahráli ani jednu z dvojice mých nejoblíbenějších skladeb: Silent Night Bodom Night + Red Light in My Eyes part 1. (Jo, jednička, dvojka je slabší.) Ale to je problém čistě subjektivní. I tak jsem si užil kvalitní koncert. Možná mohli hrát o fous dýl.

_ _