FNM decky na Standard: Innistrad - Return to Ravnica

 |  Magic: the Gathering  |  765x
_

V dalším dílu svých ohlédnutí na Standardové balíčky vezmu pod lupu období Innistrad a Return to Ravnica. Přítomnost 2 různých duálů na libovolnou kombinaci barev otevřela spoustu prostoru k experimentování, ovšem těch decků, co by se dlouhodobě uchytily zase tolik nebylo. Sám jsem jich také dost vyzkoušel, ale můj BUG Aggro-Control, jehož pilotování mě bavilo asi nejvíc byl nešťastně slabý... Formát se po delší nadvládě dvoubarevných decků ve spřátelených barvách změnil, i tak ale musím říct, že zrovna tyto dva bloky mě zrovna nebavily. Na jednu stranu jsem si vyzkoušel spoustu balíčků, na stranu druhou byl právě tohle důvod, proč mi Innistrad+RoR nebyly moc po chuti.

1. Rakdos Aggro (BR) -

Balíček byl splácaný na koleni 5 minut před turnajem a podle toho také dopadl. Nechtěl jsem vynechat první FNM po rotaci, tak jsem objednal pár karet a dal z nich něco dohromady. Jenže soupeři vybavení playsetem Thragtusků a Huntmasterů mě rozcupovali na kousky. V pozdějších měsících se tento archetyp trochu uchytil, ale i tak jsem neměl v plánu se k němu vracet.

2. Jund Midrange, později Aggro (BRG) -

Z Jundu se velice rychle stal Tier 1 deck a já chtěl konečně postavit něco, co je úspěšné. Jenže tomu tak úplně nebylo. Balík se mi špatně hrál, hry byly neskutečně pomalé. Absence jakéhokoli draw engine byla v pozdější fázi hry strašně znát. Než jsem se rozhodl změnit deck, zkusil jsem ještě verzi víc do aggra, jenže ani to moc nepomohlo.

4 Overgrown Tomb
4 Blood Crypt
3 Rootbound Crag
2 Dragonskull Summit
2 Woodland Cemetery
2 Kessig Wolf Run
3 Forest
2 Swamp
2 Mountain

4 Lotleth Troll
4 Dreg Mangler
4 Huntmaster of the Fells
4 Thragtusk
2 Falkenrath Aristocrat

4 Farseek
2 Rakdos Keyrune
2 Abrupt Decay
2 Dreadbore
3 Pillar of Flames
3 Searing Spear
2 Bonfire of the Damned

Sideboard
2 Deathrite Shaman
1 Olivia Voldaren
2 Duress
2 Apetite for Brains
2 Mizzium Mortars
2 Liliana of the Veil
1 Dreadbore
1 Abrupt Decay
2 Knight of Infamy

3. 5C Angel-Human Reanimator (UWRGb) +

Kromě zemí a Huntmasterů, které už jsem měl to byl celé takový skoro all common. Tak proč si konečně nevyzkoušet za pár korun dredge? Balík byl opravdu zajímavý a moc se mi líbilo skládat hrob na 3 hromádky a následně v něm hledat kvanta humanů na oživení. Pár turnajů jsem s ním odehrál a teď už ani nevím, proč jsem od něj vlastně upustil... Nejspíš proto, že jsem měl na seznamu ještě spoustu decků, které jsem si chtěl vyzkoušet.

4 Cavern of Souls
2 Hallowed Fountain
4 Steam Vents
4 Temple Garden
4 Rootbound Crag
2 Sulfur Falls
Hinterland Harbor
1 Sunpetal Grove

2 Cathedral Sanctifier
4 Nightshade Peddler
4 Izzet Staticaster
4 Huntmaster of the Fells
4 Angel of Glory's Rise
4 Faithless Looting
4 Izzet Charm
4 Chronic Flooding
3 Mulch

Sideboard
1 Daybreak Ranger
2 Negate
2 Zealous Conscripts
Rolling Temblor
1 Ancient Grudge
2 Searing Spear
2 Cathedral Sanctifier
1 Purify the Grave
1 Ray of Revelation
1 War Priest of Thune

4. Bant Midrange a Kessig Wolf-Run (UWGr) -

Někde jsem našel decklist Bantu s Kessigem a vyrazil s balíčkem na turnaj. Všechny ty Revelace a Thragtuskové dohromady spolu s rychlým zabíjením přes Kessig vypadaly slibně, ale nebylo to prostě ono. Vlastně takový mix Esper kontrolu s Jundem, což bylo ve výsledku slabší, než každý z balíků samostatně. Překvapivě.

5. BUG Aggro-Control ~

Po vydání Gatecrashe a Watery Gravu jsem se rozhodl postavit další deck se strategií blízkou mému srdci, a to BUG Aggro-Control. Plán byl jasný: ze začátku tlačit na soupeře rychlými bytostmi, podpořit je nějakým counterováním a zabíjením a pokud se začne hra protahovat, vyhodit nějakého Démona nebo Jace, kteří vrátí situaci zpět pod mou kontrolu.

Takhle hezky to většinou fungovalo, jenže brzy jsem zjistil, co balíku chybí nejvíc: nějaký Wrath of God efekt do sideboardu. Stále tu ale byla naděje, že mi něco vydají. Balík nebyl úplně zlý, jenže mé vlastní hrozby jednoduše nestačily na o fous lepší hrozby soupeřů.

Provedl jsem tedy o malou úpravu na verzi Super Friends, čímž mám na mysli méně tempa a více planeswalkerů. Lily, Garruk a Jace byli sami o sobě rozumě dobří a překvapivě i výsledky se zlepšily. Jenže stále to prostě nebylo dostačující. Nakonec jsem se vrátil zpět k tempo verzi, což je jediná, u které jsem si uložil decklist.

4 Overgrown Tomb
4 Watery Grave
1 Breeding Pool
4 Woodland Cemetery
4 Drowned Catacomb
3 Hinterland Harbor
2 Swamp
1 Forest
1 Island

2 Deathrite Shaman
2 Scavenging Ooze
3 Lotleth Troll
1 Knight of Infamy
2 Snapcaster Mage
4 Dreg Mangler
2 Vampire Nighthawk
2 Desecration Demon
2 Grisly Salvage
2 Rancor
2 Jace, Architect of Thought
3 Abrupt Decay
2 Putrefy
2 Tragic Slip
2 Syncopate
1 Essence Scatter
2 Mutilate

Sideboard:
2 Sever the Bloodline
2 Ratchet Bomb
2 Tragtusk
2 Negate
2 Jace, Memory Adept
2 Nephalia Drownyard
1 Simic Charm
2 Liliana of the Veil

6. Esper Control (UWB) -

Stejně jako minulou sezónu, tak i tuto jsem se rozhodl zakončit podobným balíkem. Všechny Revelace, Wrata i ostatní potřebné karty jsem stále měl, takže jsem je vlastně jenom poskládal dohromady. UW Kontrol nebo Esper byly v uplynulém roce úspěšné balíky, jenže asi ne v mých rukou :-)

Facebook Twitter Google+

Přidat komentář







Nevím, kolik to je
Parak simati, Muballit mitte, Nergal allatu mellamu mesaru, La tapallah Annuaki, Kettu Puluthu qillatua