Než přejdu k Modernu, podívám se ještě na jeden zombie formát. Kdo z vás slyší o Frontieru poprvé, dovolte mi, abych ho krátce představil. Jedná se o neoficiální constructed formát, na kterém si můžeme zahrát všechny edice od M15 dál. Podobně jako je Modern definován novým designem karet, Frontier je zase nastavený změnou frame boxuMagic 2015

V době, kdy jsem ho hrával, byl tedy něco jako Extended s potenciálem pro další Eternal - na rozdíl od starého Extu totiž neměl rotovat. Jenže slovíčko "neoficiální" byl základní problém, a také první i poslední hřebíček do rakve. Alespoň u nás. Formát nepodporovaný Wizardy si vždy zahraje jenom pár nadšenců, kterých je postupně míň a míň, až nakonec žádný Frontier není. Je to obrovská škoda, nicméně i tu krátkou dobu, kterou jsem ho hrál, jsem si užíval.

Protože tady není žádný "netdecking". Neexistoval seznam balíků, které dlouhodobě vyhrávají. Šlo postavit téměř cokoli a ono to fungovalo. No abych byl přesnější - jistou inspiraci si člověk najít musel, ale určitě to nebylo copy + paste vítězného GP decku.

UWR (Jeskai) Spirits +

První balíček, který jsem si vymyslel, postavil i zahrál, byli Jeskai Spirits. Tou dobou jsem totiž hrál strašidla i na Modernu, takže jsem chtěl vyzkoušet jejich sílu i s omezeným card poolem. Bez Pathky a bez Company. Což nakonec tolik nevadilo, protože zelenou jsem nahradil za červenou, tím jsem dostal aspoň základní zabíjení a také přístup ke Kudlance, která je prostě dobrá sama o sobě. Formát byl celkově pomalý, takže ani absence Hierarcha tolik nevadila.

Skóre jsem měl kladné, byť kontroly byly určitě náročný matchup. Banlist totiž neexistoval a ten Dig Through Time je opravdu silný. Naopak třeba Burn, který je tak nějak všudypřítomný na každém formátu, byl překvapivě dobrý matchup.

4 Spirebluff Canal
3 Inspiring Vantage
2 Plains
2 Island
4 Flooded Strand
2 Prairie Stream
3 Shivan Reef
3 Battlefield Forge

4 Mausoleum Wanderer
4 Rattlechains
4 Selfless Spirit
4 Glory-Bound Iniciate

4 Spell Queller
3 Mantis Rider
1 Bygone Bishop

4 Smuggler's Copter
4 Lightning Strike
3 Jeskai Charm
2 Supreme Will
Sideboard
2 Tormod's Crypt
1 By Force
1 Dispel
2 Devouring Light
1 Declaration in Stone
1 Essence Scatter
1 Hallowed Moonlight
1 Negate
1 Radiant Purge
2 Radiant Flames
2 Solemnity

RUG (Temur) Dragons +

Strašidla se mi už ohrála, byl nejvyšší čas zkusit něco jiného. Decklist opět z vlastní hlavy, i když základní kostru jsem si online našel. Ale stejně jsem to nakonec postavil po svém. Jak jsem vlastně k RUG drakům došel, už ani nevím, ale volba to určitě nebyla špatná. Balík mě bavil, zvládal explozivní start i dlouhé hry a dá se říct, že se mi s ním dařilo. Kombinace Flying a Haste je prostě silná všude.

2 Cinder Glade
1 Prairie Steam
2 Forest
2 Mountain
4 Wooded Foothills
4 Windswept Heath
3 Shivan Reef
2 Yavimaya Coast
2 Botanical Sanctum
1 Spirebluff Canal
1 Haven of the Spirit Dragon

4 Elvish Mystic
4 Rattleclaw Mystic

3 Duskwatch Recruiter
3 Savage Knuckleblade
1 Yasova Dragonclaw

4 Thunderbreak Regent
2 Glorybringer
2 Arborback Stomper
3 Smuggler's Copter
2 Stubborn Denial
4 Lightning Strike
2 Temur Ascendancy

2 Sarkhan, the Dragonspeaker

Sideboard
2 Surrak Dragonclaw
2 Tormod's Crypt
2 Feed the Clan
1 Negate
1 Dispel
2 Radiant Flames
1 Roast
1 Abrade
1 Blazing Volley
1 Tireless Tracker

Co víc k Frontieru říct? Jak rychle začal, tak rychle skončil. Možná ještě existují hráči, kteří ho v zapadlých končinách Aljašky při sledování polární záře hrají, (a já mám radost i za ně), ale tady mu už odzvonilo.