A protože jsem v poslední době s články hodně zaspal (jakože fakt hodně), budu teď nějakou dobu dohánět resty. Spousta z nich už byla napsaná, jen jsem je nestihl tak úplně publikovat. Decklisty jsou k dokončení jednoduché, a tak začnu třeba formátem Tiny Leaders

Jedná se o poměrně mladý formát, který vychází z Commanderu, akorát je tu vše limitováno mana costem 3. Jak karty v decku, tak i generál. A má jen 50 karet. V naší herně se hrával pravidelně, takže mám v zásobě ještě pár dalších decklistů, kterými budu pokračovat v druhém dílu. Bohužel, jeho budoucnost je nejasná (v době, kdy jsem psal tyto řádky, byla, nyní už je rozhodnuto), ale já pevně doufám, že si nějakou hráčskou základnu udrží (no chvíli udržel). Alespoň tady v Brně.

První na pořadu dne je DoranKarlov, následuje krátký úvod do mechaniky partner.

Doran, the Siege Tower -

Abzaní trojbarvu už jsem měl postavenou na velké EDH, takže jsem mohl začít s balíkem bez chybějících duálů. Což je na tomto formátu poměrně zásadní věc. Barevná fixace je důležitá, zvlášť když ty nejdůležitější karty jsou přes 2 barevné.

Build si během své existence prošel mnoha úpravami. Dorana lze hrát dvěma způsoby. Buď all-in, tedy spousta karet slabých samy o sobě ale brutálních s Doranem, nebo jako klasickou goodstuff verzi. Mně bylo od začátku jasné, že all-in asi nebude úplně ideální. Přesto jsem se snažil v balíku zachovat pár doraních karet: např. Skinshifter či Nyx-Fleece Ram. Naprostá většina z nich šla pryč a nakonec zůstala jenom ta ovce. Ono čím méně doraních karet, tím lépe balík funguje v delších hrách.

No dnes už bych ho postavil úplně jinak. Karty jako Cavern of Souls (myšleno na šamany, kteří tam byli včetně generála celkem čtyři, pak tři) bych už nezařadil. Jako další problém se ukázalo příliš moc karet za 3 many a přes dvě barevné. Mirran Crusader je v sideboardu stejně dobrý jako v základu, Council's Judgment také. Asi bych se v prvé řadě snažil, aby se mi karty trochu pohodlněji mizely z ruky. Sylvan Library už jsem si od té doby pořídil, takže její horší náhrada v podobě Mirri's Guile by šla okamžitě pryč.

A právě to byly důvody, proč jsem s balíčkem nebyl příliš spokojený. Byl to můj první malý Tiny Commander, takže úplně špatné to zase nebylo. Ale výsledky byly příliš proměnlivé, deck mnohdy prohrával sám na sebe.

General (1)
1 Doran, the Siege Tower

Lands (18)
1 Bayou
1 Savannah
1 Scrubland
1 Godless Shrine
1 Overgrown Tomb
1 Temple Garden

1 Marsh Flats
1 Verdant Catacombs
1 Windswept Heath
1 Wooded Foothills
1 Bloodstained Mire
1 Polluted Delta

1 Forest
1 Swamp
1 Fetid Heath
1 Command Tower
1 Cavern of Souls
1 Wasteland

Creatures (17)
1 Arbor Elf 
1 Birds Of Paradise 
1 Deathrite Shaman 
1 Elves of Deep Shadow 
1 Mother Of Runes
1 Scavenging Ooze 
1 Stoneforge Mystic 
1 Qasali Pridemage 
1 Tarmogoyf 
1 Nyx-Fleece Ram 
1 Dark Confidant 
1 Voice of Resurgence 
1 Tidehollow Sculler

1 Loxodon Smiter 
1 Courser of Kruphix 
1 Brimaz, King of Oreskos 
1 Mirran Crusader 

Spells (14)
1 Inquisition of Kozilek 
1 Hymn to Tourach 
1 Gerrard's Verdict 

1 Swords to Plowshares 
1 Zealous Persecution 
1 Abrupt Decay 
1 Smother 
1 Toxic Deluge 
1 Council's Judgment 
1 Vindicate 

1 Mirri's Guile 
1 Liliana of the Veil 
1 Sword of Fire and Ice 
1 Sword of Feast and Famine
Sideboard (10)
1 Kor Firewalker 
1 Rest in Peace 
1 Skylasher 
1 Choke
1 Pernicious Deed 
1 Diabolic Edict 
1 Phyrexian Arena 
1 Sinkhole 
1 Pithing Needle 
1 Sword of Light and Shadow

Karlov of the Ghost Council +

Také u druhého jsem ze začátku zápasil s buildem. Poučen z předchozích chyb, začal jsem stavět trochu jinak. Striktní limit třímanových dropů, poctivá fixace barev, karty volené tak, aby mi zapadaly do strategie. Postupně jsem ubíral zabíjení, přidával více tlaku a volná místa zaplnil kombem. Buď to vyjde, nebo jdem na další. Ale když to vyjde, tak je to něco.

Serra Ascendant a Martyr of Sands jsou klasika, párkrát se mi to v tom druhém kole povedlo. Zuran Orb s Vizkopa Guildmágem to dá z fleku za 10, případně otočí Lone Ridera, či povznese Serru. Mimochodem Lone Rider je naprosto brutální - flipne se úplně pokaždé a snad jen jednou jsem s flipnutým jezdcem nevyhrál. Hlavně jako colorless Eldrazi ignoruje Matku a meče...

Proti mečům jsem objevil sílu Maze of Ith, bez které už neudělám ani krok. Samozřejmě jako devatenácté země, bez Urborgu. Maza prostě zdržuje a to přesně Karlov zamýšlí.

Sideboard je pak zaměřený primárně na protekce. Ty se mi vždy velice pozitivně osvědčily, a tak je 5 z 10 slotů věnovaných právě protekcím. A Council's Judgment je pak samozřejmě proti nim. Nebo jako další zabíjení, pokud chci po první hře vyhodit komba.

S balíčkem jsem si užil spoustu výborných her, většinou se skóre 2:1 a 3:0. Občas to nevyšlo, ale nic nemá permanentní úspěch. A jediný důvod, proč s Karlovem končím, je nadšení pro nové generály. Opravdu hodně si chci vyzkoušet Jund nebo Mardu se dvěma šéfy. No uvidíme.

K tomuto balíčku jsem psal rozbor i na server ČMUS.cz - i když se jedná o starší build, v případě zájmu si můžete o Karlíkovi přečíst i něco víc.

General (1)
1 Karlov of the Ghost Council 

Lands (19)
1 Scrubland
1 Godless Shrine
1 Fetid Heath
1 Concealed Courtyard
1 Caves of Koilos
1 Command Tower

3 Plains
1 Swamp
1 Marsh Flats
1 Flooded Strand
1 Windswept Heath
1 Polluted Delta

1 Scoured Barrens
1 Shizo, Death's Storehouse
1 Wasteland
1 Vault of the Archangel
1 Maze of Ith

Creatures (19)
1 Soulmender
1 Soul Warden
1 Soul's Attendant
1 Serra Ascendant
1 Martyr of Sands
1 Mother of Runes
1 Vault Skirge
1 Auriok Champion
1 Nyx-Fleece Ram
1 Nearheath Pilgrim
1 Lone Rider
1 Stoneforge Mystic
1 Dark Confidant
1 Tidehollow Sculler
1 Vizkopa Guildmage

1 Mirran Crusader
1 Brimaz, King of Oreskos
1 Vampire Nighthawk
1 Tymna the Weaver

Spells (11)
1 Zuran Orb
1 Inquisition of Kozilek
1 Swords to Plowshares
1 Fatal Push

1 Lightning Greaves
1 Smother
1 Vindicate
1 Bitterblossom

1 Toxic Deluge
1 Lingering Souls
1 Sword of Light and Shadow
Sideboard (10)
1 Soldier of the Pantheon
1 Absolute Law
1 Absolute Grace
1 Aegis of the Gods
1 Honor of the Pure
1 Council's Judgment
1 Knight of Infamy
1 Perish
1 Winter Orb
1 Sword of Feast and Famine

Vydání produktu Commander 2016

Vydání produktu Commander 2016 nám přineslo na formát něco úplně nového: možnost hrát 2 generály. Bylo mi jasné, že to bude něco pro mě. Jako první deck jsem postavil Jund. Bohužel, hned po prvním testingu jsem naznal, že tudy cesta nevede... Decklist nebyl ideální, ale i v případě hůř postaveného decklistu musí dobří generálové fungovat. Což se nestalo. Od všech decků, které jsem s Karlovem porážel, jsem dostal neskutečný klepec. Tudíž jsem balík zase rozpustil, a proto si ani nezaslouží uvést decklist.

Tak jsem začal přemýšlet nad druhou alternativou, a to Mardu. (Tymna + Vial Smasher). Výsledky čekám trochu lepší, ale o nich až zase v příštím článku.