V následujícím článku se nedočtete, co udělat, jestliže vám najednou spadly pozice, ani rady, jak se umístit na první stránky vyhledávání. Jeho poselství je úplně jinde. Rád bych vyvedl z omylu všechny ty, kteří vehementně tvrdí, že pro dobré umístění webu je nutný validní (x)HTML kód. Tak tomu ani v nejmenším není. A o čem že to je? 

Na problematiku optimalizace pro vyhledávače je nutné nahlížet z více úhlů. Proto bych rád v bodech shrnul, na co soustředit namísto mnohdy nesmyslné validace. Validní kód rozhodně neodsuzuji, jen bych rád toto téma naprosto oddělil od Search Engine Optimization.

Klíčová slova

Jedním z nejdůležitějších pojmů jsou právě klíčová slova. Bavíme se stále o neplacených pozicích. Právě klíčová slova jsou to, na co optimalizujeme. Klíčová slova jsou ta, po jejichž zadání chceme náš web vidět v první desítce Seznamu a Googlu. Proto je potřeba volit s rozmyslem a uvádět je všude tam, kde je mají být vidět.

SEO URL

Také SEO URL musím zmínit, jelikož se z nich pomalu začíná stávat modla, ke které všichni směřují. SEO URL mají dva hlavní účely: vizuální zpříjemnění adresy a potřeba nacpat tam další klíčová slova. Dnes je to už pomalu standard, ovšem mnohdy naprosto zbytečně přeceňovaný. Stejně jako validní kód jsou i SEO URL až na druhém místě.

Kvalitní obsah

V souvislosti se SEO je kvalitní obsah často skloňovaným pojmem, i když všem nemusí být hned jasné, o co přesně že to jde. Jde o to být lepší. Kvalitnější text, kvalitnější služby, přístupnější web. Termín přístupný web volím pod tuto odrážku úmyslně: web, na kterém se uživatel ztratí nebo se mu zobrazuje chybně v jeho oblíbeném prohlížeči může nabízet sebelepší služby, ale výsledný konverzní poměr bude nulový. Kvalitní obsah znamená i kvalitní texty, čemuž se věnuje obor copywriting. Kvalitní obsah znamená i levnější produkty než konkurenční eshop.

Zpětné odkazy

Další neméně důležitý bod jsou právě zpětné odkazy. Zpětné odkazy znamenají reference. Web se správnými zpětnými odkazy je důvěryhodný. Úmyslně zvýrazňuji "správné zpětné odkazy", jelikož právě těch chceme dosáhnout. Lepší zpětné odkazy znamenají přednost před stejným webem, na který je odkazováno méně.

Sémantický kód

Sémantika je jediné téma týkající se (x)HTML kódu, kterému se budu věnovat. Ovšem zdaleka není nejdůležitější. Správně napsaný kód pomůže, ale nezvítězí. Přímo souvisí jen s klíčovými slovy, které je potřeba umístit do vhodných tagů. Sémantika nám říká, že máme používat HTML značky na to, na co byly vytvořeny. Ovšem jestliže potřebujeme klientův web posunout ve výsledcích vyhledávání nahoru, je to spíš jen třešnička na dortu... Všimněte si prosím, že ani zde nemluvím o validním kódu, nýbrž kódu sémantickém.

Analýzy

Nejdůležitější částí celé té maškarády jsou právě analýzy. Analýzy všeho, o čem jsem se výše zmiňoval. Jejich výstupem je pak soubor "akcí", které je potřeba provést pro zlepšení pozic ve vyhledávačích. Toto téma nebudu moc rozebírat, protože každý SEO Analytik si své know-how nechává pro sebe, a když všechno tohle dáme pod pokličku s názvem SEO, můžeme se pustit do práce, která jinému posune web nahoru. Tam, kam potřebuje.