Už třetí rok jsem měl to štěstí navštívit úžasnou projekci Festivalu otrlého diváka. Regionální repete opět uvedlo 3 filmy, z toho 2 horory a jeden takový nezařaditelný počin - to nejzajímavější musí být hlavní film večera, že ano. S živým dabingem, nutno dodat. Zase se budu opakovat, ale kdo nezažil, nepochopí. Přeložené dialogy doplněné o hlášky dabujících jsou natolik silný zážitek, že samy o sobě promění hrozný film v kouzelnou podívanou. A film Exodus do Šanghaje nebyl výjimkou.

Brněnské ozvěny (10. 3. 2017) měly ovšem jedno velké mínus. Tím byly naprosto zbytečné hodinové prostoje mezi jednotlivými filmy. Horor May začínal v 6 hodin, pak hodinu nic a hlavní film o půl 9. Ten skončil po hodině a půl a zase pauza, než v 11 pustili Nicotu. I když mě May lákal na Annu Faris (ta roztomile hloupá holka ze Scary Movie), nakonec jsem vyrazil až na hlavní lákadlo celé projekce, majstrštyk Exodus do Šanghaje.

Na oficiálním webu festivalu je krásně popsán, a kdybych to měl shrnout za sebe, souhlasím s přirovnáním k Hanebným panchartům v režii Zdeňka Trošky. Teď upřímně - byl to takový slabě podprůměrný WTF film. Ale ten dabing... Jak říkám pokaždé, když na Otrlého diváka přijde řeč, live dabing posune film o deset úrovní výš. Snad i díky tomu je na CSFD v červeném hodnocení - však proč ne. Když sálem zazněl "óbrmašinführer", nešlo se nesmát :-) Či angličtina dabovaná německy a tak různě podobně.

A o čem že to vlastně bylo? Asi tak - když jste nechutně bohatý majitel Fashion TV a dojde vám koks, rozhodnete se natočit film. Obsadíte do něj modelky a modely z vlastních pořadů, jednoho známějšího herce a frčíte. Hledat v tom celém nějaký smysl je naprosto zbytečné. Jakože hlavní zápletka byla ukradená skica Hitlerova psa (kterou sám namaloval, když mu bylo 5, jakožto jediného kamaráda, kterého kdy měl). Gestapo se ji sveřepě snaží získat zpět, čímž vznikají spousty mrtvých nácků.

Závěrečný film, jak jsem psal už v pozvánce, byl klasický horor. Žádné béčkové veledílo, ale vážně myšlený kousek. Ono to nebylo špatné, ale něco tomu prostě chybělo. Třeba prostitutky s motorovými pilami. Nebo kreslené postavičky... Anebo (teď už vážně) kvalitní lekačka. Atmosféra byl příjemně děsivá, krve bylo tak akorát, hnusných scén také, takže vlastně cajk. Jen to trochu kazili špatní herci.

I když se vám po přečtení může zdát, že jsem z večera nebyl příliš nadšený, odnesl jsem si krásný zážitek. Koneckonců jako každý rok. Už se zase můžu těšit na další ročník.

_ _