Poslední adventní neděle se nesla ve znamení pořádného metalu. Do zlínského Masters of Rock Café zavítala čtveřice Unearth, Kataklysm, Ensiferum a Iced Earth. A já na takové akci samozřejmě nesměl chybět. Jelikož jsem dva poslední koncerty svých oblíbených Kataklysm vynechal (nechtělo se mi do Prahy), musel jsem to letos napravit. A nelitoval jsem.

Celé to vypuklo v 18:30, koncert otevřeli Američané Unearth, kteří zde plnili funkci takové předkapely. Žánrově hrají metalcore, což je podle definice mix metalu a punku. Já ale slyšel něco jiného :-) První půlka vystoupení mě zase tolik neoslovila, ale v druhé části začaly melodické skladby a já se konečně naladil na tu správnou vlnu. Jedno kytarové sólo znělo jako od Steva Harrise (Iron Maiden) a vliv dalších metalových velikánů (jmenovitě Manowar) se také nezapřel. Takže do fronty na pivo jsem odcházel spokojen.

Kataklysm, hlavní důvod mé účasti na koncertu, zahráli hned druzí. Na své vystoupení měli rezervovanou zhruba hodinku a tu využili na maximum. Nebyl čas na zbytečné tlachání, jedna pecka střídala druhou. Tady se bohužel trochu projevilo, že nehráli poslední. Méně skandování fanoušků, žádný přídavek, publikum se za ten krátký čas nestihlo pořádně rozehřát. I tak byl ale sál plný a přítomní metloši si kvalitní death metal řádně užívali. Za sebe bych možná ještě vytknul hlasitost první půlky... Bylo to nějak potichu. A jak jistě všichni víte, metal má jedno jediné pravidlo. Tento drobný nedostatek byl ale záhy napraven a já opouštěl sál s krásně zalehlýma ušima.

Po skončení byla poslední možnost dát si malou svačinku. Návštěva Kauflandu (a zoufalé hledání posledních pár kousků pečiva) chvíli zabrala, a tak jsem Ensiferum neslyšel celé. Čehož upřímně lituji, protože byli sakra dobří. Folk metal jako žánr samozřejmě znám, ale nemám ho tolik naposlouchaný. S pár interprety jsem se seznámil, ale tihle borci z Finska mi zatím unikali. Líbila se mi rychlost a dynamika, stejně tak občasný zpěv všech stojících členů na pódiu. Chytlavé melodie, prostě to mělo šťávu. Čímž se pro mě stali překvapivě nejlepší kapelou večera; u Kataklysm jsem čekal, že budou dobří, a oni byli dobří. Tady jsem nevěděl, do čeho jdu a byl jsem nadšený.

Poslední kapelou a hlavní hvězdou večera byli Iced Earth. Ti ukázali, že Power metal dokáže oslovit široké publikum i v roce 2016. Žánrově sice nejméně tvrdí, ovšem i tak dokázali rozburácet halu rychlými sóly. Já v tomhle stylu už asi nenajdu nic nového, pro co bych se dokázal skutečně nadchnout, přesto jsem si užil dobré vystoupení. A nechyběla ani balada na závěr. Čistého času trval koncert skoro k pěti hodinám, což bylo opravdu příjemné osvobození od těch hrůzných vánočních rytmů, co se na vás hrnou ze všech stran.

Metal!!!

_ _

_ _