Kodéřina
Jak správně předat grafiku kodérovi
Tento částečně úvahový článek jsem plánoval napsat už dlouho. Vlastně ještě před svou blogovací pauzou, kdy mě pár grafických návrhů od jednoho méně schopného grafika přimělo sepsat soubor požadavků, které ze své pozice mám. Tyto body zůstaly na čas zapomenuty, abych si je po nějaké době zase připomněl.
Kodér musí řešit problém efektivně - až v druhé řadě čistě
Nedávno jsem se vrátil k pravidelnému sledování internetových diskusí a ke čtení článků v oboru. Lze se tam mnohému přiučit, rozšířit si obzory a občas také pomoci ostatním. Jenže dřív nebo později se člověk dostane do křížku s jinými diskutéry, pro které je čistota kódu a správnost řešení na prvním místě.
Jak jsem opravoval optický klam
Aneb stále se učím. Tedy abych byl přesný, nejednalo se o optický klam, ale o bug v zobrazení modelu RGB. Měl jsem stránku, kde byly v patičce ikonky sociálních sítí. A došel mi bug report, že druhá z ikon, YouTube, je trochu uskočená.
Finanční krize, nezaměstnanost. Proč mám potom tolik práce?
Podle ekonomů finanční krize ještě neskončila. V České republice jsou desetitisíce nezaměstnaných. Proč mám ale já tolik práce, že musím poslední dobou stále jen odmítat nové zakázky? A nejsem sám, známí, kteří se pohybují ve stejném oboru jsou na tom obdobně: volný čas nehrozí. Sám jsem si několik dnů po sobě napočítal 12 - 14 odpracovaných hodin za den... K tomu špetka spánku, oběd, dvě až tři večere a rázem je tu další den - víc hodin ale prostě není.
Nechci se vysmívat, ani nějak chlubit - možná jen si z plných plic zanadávat a třeba i trochu postěžovat. Není ale tohle všechno trochu paradox? Co si o tom myslíte?