FNM decky na Standard: Innistrad - Return to Ravnica
V dalším dílu svých ohlédnutí na Standardové balíčky vezmu pod lupu období Innistrad a Return to Ravnica. Přítomnost 2 různých duálů na libovolnou kombinaci barev otevřela spoustu prostoru k experimentování, ovšem těch decků, co by se dlouhodobě uchytily zase tolik nebylo.
Sám jsem jich také dost vyzkoušel, ale můj BUG Aggro-Control, jehož pilotování mě bavilo asi nejvíc byl nešťastně slabý... Formát se po delší nadvládě dvoubarevných decků ve spřátelených barvách změnil, i tak ale musím říct, že zrovna tyto dva bloky mě zrovna nebavily. Na jednu stranu jsem si vyzkoušel spoustu balíčků, na stranu druhou byl právě tohle důvod, proč mi Innistrad+RoR nebyly moc po chuti.
1. Rakdos Aggro (BR) -
Balíček byl splácaný na koleni 5 minut před turnajem a podle toho také dopadl. Nechtěl jsem vynechat první FNM po rotaci, tak jsem objednal pár karet a dal z nich něco dohromady. Jenže soupeři vybavení playsetem Thragtusků a Huntmasterů mě rozcupovali na kousky. V pozdějších měsících se tento archetyp trochu uchytil, ale i tak jsem neměl v plánu se k němu vracet.
2. Jund Midrange, později Aggro (BRG) -
Z Jundu se velice rychle stal Tier 1 deck a já chtěl konečně postavit něco, co je úspěšné. Jenže tomu tak úplně nebylo. Balík se mi špatně hrál, hry byly neskutečně pomalé. Absence jakéhokoli draw engine byla v pozdější fázi hry strašně znát. Než jsem se rozhodl změnit deck, zkusil jsem ještě verzi víc do aggra, jenže ani to moc nepomohlo.
4 Overgrown Tomb 4 Blood Crypt 3 Rootbound Crag 2 Dragonskull Summit 2 Woodland Cemetery 2 Kessig Wolf Run 3 Forest 2 Swamp 2 Mountain 4 Lotleth Troll 4 Dreg Mangler 4 Huntmaster of the Fells 4 Thragtusk 2 Falkenrath Aristocrat 4 Farseek 2 Rakdos Keyrune |
2 Abrupt Decay 2 Dreadbore 3 Pillar of Flames 3 Searing Spear 2 Bonfire of the Damned Sideboard 2 Deathrite Shaman 1 Olivia Voldaren 2 Duress 2 Apetite for Brains 2 Mizzium Mortars 2 Liliana of the Veil 1 Dreadbore 1 Abrupt Decay 2 Knight of Infamy |
3. 5C Angel-Human Reanimator (UWRGb) +
Kromě zemí a Huntmasterů, které už jsem měl to byl celé takový skoro all common. Tak proč si konečně nevyzkoušet za pár korun dredge? Balík byl opravdu zajímavý a moc se mi líbilo skládat hrob na 3 hromádky a následně v něm hledat kvanta humanů na oživení. Pár turnajů jsem s ním odehrál a teď už ani nevím, proč jsem od něj vlastně upustil... Nejspíš proto, že jsem měl na seznamu ještě spoustu decků, které jsem si chtěl vyzkoušet.
4 Cavern of Souls 2 Hallowed Fountain 4 Steam Vents 4 Temple Garden 4 Rootbound Crag 2 Sulfur Falls 2 Hinterland Harbor 1 Sunpetal Grove 2 Cathedral Sanctifier 4 Nightshade Peddler 4 Izzet Staticaster 4 Huntmaster of the Fells 4 Angel of Glory's Rise |
4 Faithless Looting 4 Izzet Charm 4 Chronic Flooding 3 Mulch Sideboard 1 Daybreak Ranger 2 Negate 2 Zealous Conscripts 2 Rolling Temblor 1 Ancient Grudge 2 Searing Spear 2 Cathedral Sanctifier 1 Purify the Grave 1 Ray of Revelation 1 War Priest of Thune |
4. Bant Midrange a Kessig Wolf-Run (UWGr) -
Někde jsem našel decklist Bantu s Kessigem a vyrazil s balíčkem na turnaj. Všechny ty Revelace a Thragtuskovédohromady spolu s rychlým zabíjením přes Kessig vypadaly slibně, ale nebylo to prostě ono. Vlastně takový mix Esper kontrolu s Jundem, což bylo ve výsledku slabší, než každý z balíků samostatně. Překvapivě.
5. BUG Aggro-Control ~
Po vydání Gatecrashe a Watery Gravu jsem se rozhodl postavit další deck se strategií blízkou mému srdci, a to BUG Aggro-Control. Plán byl jasný: ze začátku tlačit na soupeře rychlými bytostmi, podpořit je nějakým counterováním a zabíjením a pokud se začne hra protahovat, vyhodit nějakého Démona nebo Jace, kteří vrátí situaci zpět pod mou kontrolu.
Takhle hezky to většinou fungovalo, jenže brzy jsem zjistil, co balíku chybí nejvíc: nějaký Wrath of God efekt do sideboardu. Stále tu ale byla naděje, že mi něco vydají. Balík nebyl úplně zlý, jenže mé vlastní hrozby jednoduše nestačily na o fous lepší hrozby soupeřů.
Provedl jsem tedy o malou úpravu na verzi Super Friends, čímž mám na mysli méně tempa a více planeswalkerů. Lily, Garruk a Jace byli sami o sobě rozumě dobří a překvapivě i výsledky se zlepšily. Jenže stále to prostě nebylo dostačující. Nakonec jsem se vrátil zpět k tempo verzi, což je jediná, u které jsem si uložil decklist.
4 Overgrown Tomb 4 Watery Grave 1 Breeding Pool 4 Woodland Cemetery 4 Drowned Catacomb 3 Hinterland Harbor 2 Swamp 1 Forest 1 Island 2 Deathrite Shaman 2 Scavenging Ooze 3 Lotleth Troll 1 Knight of Infamy 2 Snapcaster Mage 4 Dreg Mangler 2 Vampire Nighthawk 2 Desecration Demon |
2 Grisly Salvage 2 Rancor 2 Jace, Architect of Thought 3 Abrupt Decay 2 Putrefy 2 Tragic Slip 2 Syncopate 1 Essence Scatter 2 Mutilate Sideboard: 2 Sever the Bloodline 2 Ratchet Bomb 2 Tragtusk 2 Negate 2 Jace, Memory Adept 2 Nephalia Drownyard 1 Simic Charm 2 Liliana of the Veil |
6. Esper Control (UWB) -
Stejně jako minulou sezónu, tak i tuto jsem se rozhodl zakončit podobným balíkem. Všechny Revelace, Wrata i ostatní potřebné karty jsem stále měl, takže jsem je vlastně jenom poskládal dohromady. UW Kontrol nebo Esper byly v uplynulém roce úspěšné balíky, jenže asi ne v mých rukou :-)
Komentáře k článku:
Buďte první, kdo článek okomentuje!