Když klient reportuje už opravené chyby
Provádění stylových, grafických či JavaScriptových úprav na webové prezentaci a jejich následné posílání na validaci klientovi by vydalo na samostatný blog, já vám ale dnes ukážu jednoduchý tip, jak těmto situacím co nejvíce předejít. Znáte to: upravíte styl, napíšete, že je hotovo a klient vám obratem odpoví, že není.
Tak musíte znovu otevřít email, napsat mu, aby zmáčknul ctrl+F5 nebo ctrl+R a pak bude to v pořádku. Jenže po jisté době to samozřejmě začne být otravné... Jak tedy donutit prohlížeč aby smazal původní soubor v cache a nahradil ho novým?
Řešení je velice jednoduché. Využijeme GET parametrů tam, kde zdánlivě nic nedělají. Proměnná za otazníkem zpravidla slouží pro skriptovací jazyky a podmíněné zobrazení čehokoli, co v danou chvíli potřebujeme. Co se ale stane, když uvedeme parametr u obrázku či stylu? Prohlížeč takovýto zápis pochopí jako nový soubor, takže nezobrazí jeho starší verzi z cache ale načte ho pěkně znovu.
<link rel="stylesheet" href="css/style.css?v=2" type="text/css" media="screen" />
Styly samozřejmě GET proměnné neumí, takže na pozadí se nic nestane. Stane jenom to, co potřebujeme. Klient uvidí aktualizovanou verzi stylů. Stejnou fintu můžeme použít i u obrázků na pozadí: s nimi bývají největší problémy. Musíme samozřejmě zvýšit verzi i u linku na styly, v nichž pak obrázek na pozadí zapíšeme úplně stejně:
body {background:url(../img/body-bg.png?v=2) repeat-y 50% 0;}
JavaScript jako jediný umí teoreticky zpracovat GET proměnné se kterými je volán, takže pokud už něco takového používáme, prostě přidáme parametr druhý.
<script type="text/javascript" src="js/utils.js?load=forms&v=2"></script>
Komentáře k článku:
Buďte první, kdo článek okomentuje!