Zvolené téma: "SEO"

Velké srovnání heatmap

Velké srovnání heatmap

Heatmapy pro mě byly až do nedávna velkou neznámou. Stačilo ale pár malých podnětů a já naznal, že bych měl tuto mezeru ve vzdělání doplnit. Heatmapy totiž přímo nesouvisí s mým pracovním zaměřením; je to analytický nástroj, který pomocí barevných polí ukazuje intenzitu uživatelské interakce. Řečeno jednoduše: vidíte, kam lidé klikají. Statistiky pak slouží k optimalizaci aktivních prvků; můžete ladit jejich pořadí, velikost či umístění na stránce. Zjistíte, jak se lidé na vašem webu chovají a můžete přesunout důležité prvky tak, aby byly v "červených oblastech". Tak jsem začal hledat, co bych mohl vyzkoušet. Po chvíli hledání jsem došel na 4 různé služby, které poskytující heatmapy zdarma. Všechny jsem postupně otestoval a jejich srovnání vám nabídnu v dnešním článku.

Celý článek

Co jsem dnes udělal pro svůj web: #2

Co jsem dnes udělal pro svůj web: #2

Měsíc únor se nesl ve znamení prací na vlastním webu. Drobností, které bylo potřeba udělat, jsem měl na seznamu vcelku dost. Od malých systémových úprav až po rozsáhlé stylování a optimalizaci pro telefony: právě to byl největší soubor změn, které bylo potřeba provést. A tak jsem zpět s druhým dílem seriálu "Co jsem dnes udělal pro svůj web". Vím, sliboval jsem jeho pokračování na Mikroblogu, jenže skrz tyto práce už nějak nezbyl čas na psaní článků... A dnes se opět pokusím o trochu větší rozbor, než jen bodový soupis změn. S odkazem na aktuální trendy vás zkusím přimět k zamyšlení, zdali stejné osvěžení nepotřebují i vaše stránky.

Celý článek

Co jsem dnes udělal pro svůj web: #1

Co jsem dnes udělal pro svůj web: #1

Není to dlouho, co jsem psal, že do rubriky "O blogu" už toho asi moc přibývat nebude... Opak je zjevně pravdou, jelikož nápady se nerodí v hlavě každý den a já zrovna jeden takový dostal. O všemožných malých úpravách, které na mých stránkách probíhají, vždy informuji na Mikroblogu. Nový seriál článků asi bude opět pokračovat tam, ale minimálně úvodní příspěvek si zaslouží své místo mezi velkými články. A proč vlastně tohle všechno píšu?

Webové stránky jsou živý organismus. Člověk se o ně musí pravidelně starat, pokud od nich něco očekává. Každý e-shop vždy upozorní na nové zboží. Každá firemní prezentace má sekci novinek, kde informuje o drobnostech, ale také o věcech velkých. Na všech takových projektech se průběžně pracuje, aby obstály mezi konkurencí. A weblog přece není jen o psaní.

Celý článek

Stránka 404 - důležitá součást každého webu

Stránka 404 - důležitá součást každého webu

Stránka 404: dokument nenalezen je důležitá součást každého webu o více než jedné stránce, přesto na ni spousta vývojářů zapomíná nebo ji nemá vyřešenou správně. Dnes vám představím, jak takovou chybovou stránku vůbec vytvořit, pohovořím něco o základních komponentách, ze kterých by se měla skládat a v závěru zkusím na pár příkladech demonstrovat správně a nesprávně vytvořené 404ky.

Začneme pěkně od základu: nejdříve si ukážeme, jak vůbec stránku 404 správně nastavit. Příklad pro statické stránky v HTML je uvedený níže. Kód zkopírujeme do souboru .htaccess.

Celý článek

I po čtyřech letech mám stále dobré SEO

Samotného mě to překvapilo, že i po tak dlouhé době mám některé články stále velice slušně umístěné. "PHP stránkování", Seznam, 3. místo. "mod_rewrite", Seznam, 5. místo. "Stránkování PHP" první stránka na Seznamu, "Formuláře PHP" druhá stránka výsledků.

Český Google je na tom také zajímavě: "mod_rewrite" druhá stránka výsledků, "návštěvní kniha php" dokonce první místo, "hezká url" nebo "htaccess hezká url" 3. respektive 1. místo, "CSS hack" na místě čtvrtém.

Náhodou mě napadlo to vyzkoušet, když jsem při hledání CSS hacků pro novější verze IE stále narážel na svůj starý článek ve výsledcích. No asi jsem to tehdy uměl, budu muset zavzpomínat.

Nezapomněl jsem ani otestovat své pozice na heslo "kvalitní metal", na které jsem zkoušel čistě ze zvědavosti optimalizovat: Google.cz 1. místo, Seznam 1. místo :-)

Celý článek

SEO nespočívá ve validním kódu. Prostě ne.

SEO nespočívá ve validním kódu. Prostě ne.

V následujícím článku se nedočtete, co udělat, jestliže vám najednou spadly pozice, ani rady, jak se umístit na první stránky vyhledávání. Jeho poselství je úplně jinde. Rád bych vyvedl z omylu všechny ty, kteří vehementně tvrdí, že pro dobré umístění webu je nutný validní (x)HTML kód. Tak tomu ani v nejmenším není. A o čem že to je? Na problematiku optimalizace pro vyhledávače je nutné nahlížet z více úhlů. Proto bych rád v bodech shrnul, na co soustředit namísto mnohdy nesmyslné validace. Validní kód rozhodně neodsuzuji, jen bych rád toto téma naprosto oddělil od Search Engine Optimization.

Celý článek

Parak simati, Muballit mitte, Nergal allatu mellamu mesaru, La tapallah Annuaki, Kettu Puluthu qillatua