Rozhodl sem se s Vámi podělit o tento můj neobvyklý rozhovor jednou operátorkou a jedním operátorem Českého Telecomu (V té době ještě Telecom) Stalo se to jednoho slunečného letního dne: již 2 dny mi nejela pevná linka. Po výpadku internetu, který trval už asi 4 hodiny jsem se rozhodl zavolat ze svého mobilního telefonu na technickou podporu...

Tento článek je z roku 2007. Služby byly od té doby jistě zkvalitněny,
ale rozhovor tu nechávám jako úsměvnou vzpomínku.

Pokud jste na tento článek zavítali omylem
a hledáte číslo na technickou podporu O2, pak:
Technická podpora: +420 800 02 02 02 (poruchy: volba 4) 
Bezplatná linka: +420 800 123 456

Po asi třech nekonečných minutách jsem byl konečně přepojen na operátora vyřizujícího poruchy internetu.

Já: Dobrý den, <příjmení>, chtěl bych nahlásit výpadek internetu na tel. čísle XXX XXX XXX.
Operátor: Dobrý den, mohu se zeptat, na kdo je majitelem telefonní linky? // mám ADSL
Já: <jméno> <příjmení>, otec. Smlouva je ale psaná na mě.
Operátor: A jaký je tedy u Vás problém?
Já: Výpadek internetu. Trvá už 4 hodiny.

Po té se mě ještě optal na pár základních údajů, a zkoušel se mnou projít všechny možnosti, abych zjistil, zda-li není chyba u mě. (Jelikož to nebyl první výpadek, už předtím sem doma opravdu vše zkontroloval.)

Operátor: No tak si to zkusme projít ještě jednou - jaký máte modem?
Já: ZyXel 630 USB modem.
Operátor: Máte ho od nás?
Já: Ne.
Operátor: No a zkoušel jste ho odpojit ze sítě?
Já: Prosím?
Operátor: Odpojit síťový kabel...
Já: Jaký síťový kabel?
Operátor: No síťový kabel, 220 ze zásuvky.
Já: Já mám USB modem!
Operátor: Tak ho zkuste odpojit ze zásuvky.
Já: USB modem je napájený přes USB port. Nemá síťový kabel. Odpojit a zapojit jsem ho zkoušel. Nic. ... chvíle ticha...
Operátor: No a co nastavení internetu, jaký používáte prohlížeč?
Já: Opera, popřípadě Mozilla Firefox.
Operátor: No já bych Vám mohl poradit s nastavením v Internet Exploreru. Ale pro tyto prohlížeče zde návod nemám.
Operátor: Jak dlouho ste říkal, že ten výpadek trvá?
Já: No už asi 4 hodiny, a druhý den nám také nejede pevná linka.
Operátor: Váš problém tímto ale spadá do poruch pevných linek. Zavolejte prosím tam.
Já: Jenže nám pevná linka nejde sice dva dny, ale internet mi jel.
Operátor: Váš problém nemohu vyřešit. Zavolejte prosím na poruchy pevných linek.
Já: Tak jo. Díky naschle. // už jsem ale mu trochu odseknul a to díky bylo hodně ironicky.

Vytáčím tedy číslo znovu, opět čekání, než mě najednou přepojí na operátorku.

Já: Dobrý den, <příjmení>. Chtěl bych nahlásit poruchu pevné linky. Jde o telefonní číslo XXX XXX XXX.
Operátorka: Opět takový ty kecy, na koho je linka psaná a pod.
Po vysvětlení problému s internetem a pevnou linkou:
Operátorka: Dám Vám číslo přímo na naše techniky, ti se rovnou můžou podívat, v čem je problém.
Já: To bych Vám byl opravdu vděčný :)
Operátorka: Telefonní číslo je: XXX XXX XXX. Ale je to placené.
Já: Aha... no já Vám volám sem, na bezplatnou linku z mobilního telefonu, ale nemám kredit. Takže na placené číslo zavolat nemohu.
Operátorka: Tak tam zavolejte z pevné linky?!?