Můj rozhovor s technickou podporu Microsoft Windows
Tak si tu projíždím kategorie svého blogu a koukám na sekci Třeba, co jsem tím vlastně myslel. Hned dva články o technické podpoře O2 mi připomněly můj poslední telefonát na technickou podporu, tentokrát Microsoft Windows. A tak bych se o něj rád podělil.
Překvapivě to nebylo takové fiasko jako s O2, ale i tak jsem si zábavu užil. Po 15 minutách (ano, opravdu 15) trapné melodie a neustále se opakující hlášky "počkejte prosím" jsem byl konečně přepojen. Slečna na druhém konci drátu byla příjemná, zeptala se mě na sériové číslo produktu a po vysvětlení problému mi bylo řečeno, že se mi v nejbližší době ozvou zpět. No budiž.
Teď ale k příčině mého problému a proč hlavně tento článek píšu. V prosinci loňského roku jsem se rozhodl pro další upgrade svého počítače a spojil jsem s tím i koupi nového operačního systému, a tak jsem skončil s Win 8.1. No 3x během půl roku se to rozbilo tak, že jsem musel celý systém reinstalovat. Blue screen a nic. Z toho 2x v posledním měsíci. Na fóru Živě.cz mi sice řekli více méně to samé jako na podpoře, ale neznal jsem příčinu, kterou jsem určitě odhalit chtěl.
Při posledních dvou úmrtích systému už jsem si všiml, že se tak stalo vždy po automatické aktualizaci. Měl už jsem vytvořenou bitovou kopii, takže ztráta dat byla vždy minimální, i tak jsem toho už měl plné zuby a začal jsem problém aktivně řešit. Teď zpětně lituji, že jsem si nedoplatil ty 3 tisíce na krabicovou licenci Windows 7...
Ale zpět k technické podpoře. Ještě tentýž den mi zazvonil telefon a volající se představila jako technik MS Windows. No čekal jsem spíš pána a po tragických zkušenostech s podporou O2 jsem začal být trochu skeptický... Ale pak to začalo vypadat, že ví, co dělá. Vychrlila na mě šílené klávesové zkratky, které mám pomačkat a říct jí, co je kde napsáno. Pamatuji si už jen Windows+pauza, což otevře vlastnosti systému. Tam hned chtěla vědět, jak se jmenuje můj počítač. Když jsem řekl, že "Zlo", bylo v jejím hlase poznat trochu zděšení, ale vzápětí jsem doplnil, že mám celý stroj postavený ze součástek a ty podle potřeby vždy vyměním či přikoupím.
Tím jsem byli o něco blíž k vyřešení problému: zeptala se na grafickou kartu a když jsem odpověděl, že se jedná o ATI Radeon, dotázala se ještě na ovladače. Povídám, že si nejsem jistý, ale buď jsou z originál CD co u grafické karty bylo anebo stažené přímo ze stránek výrobce. Prý "aha". Ale už jsme byli doma.
Když má totiž člověk operační systém Windows 8.1, nemůže mít grafickou kartu ATI Radeon. Jistá aktualizace, která se sama stáhne, způsobí, že systém přestane fungovat.
Automatické aktualizace už jsem měl samozřejmě vypnuté, bylo mi doporučeno je instalovat ručně, a vždy, když uvidím v názvu něco týkající se grafiky, mám to přeskočit. No jelikož to věděla poměrně rychle, hádám, že nejsem jediný, kdo tento problém má. A tak se ptám: hodlá to slavný Microsoft nějak vyřešit?
Pokud se chyba bude opakovat, prý se musím přepnout do nouzového režimu a odstranit poslední aktualizaci. Nouzový režim byla první věc, která mě vždy napadla, ale prostě jsem se nebyl schopný do něj za žádnou cenu proklikat. Tak jsem se zeptal, jak se tedy do onoho nouzového režimu dostanu. Prý to není tak jednoduché a raději mi návod pošle na mail. Což se konec konců může hodit i ostatním, tak pro zajímavost přikládám zkopírovaný text z emailu.
1. Trikrat po sobe vypnete pocitac tlacitkem 2. Objevi se modra obrazovka se tremi moznostmi 3. Vyberte variantu Odstranit potize 4. Na dalsi obrazovce vyberte moznost Upresnit moznosti 5. Na dalsi obrazovce vyberte moznost Nastaveni spousteni 6. Kliknete na tlacitko Restart 7. Podle teto obrazovky stisknete funkcni klavesu, ktera naviguje do nouzoveho rezimu se siti (melo by se jednat o klavesu F5) 8. Nyni se Vas system spusti do nouzoveho rezimu se siti (Pro upresneni dodavam, ze se jedna o muj preklad z anglictiny, cili nazvy moznosti se mohou nepatrne lisit) Pote co spustite Vas pocitac do nouzoveho rezimu se siti postupujte podle nasledujicich kroku: 1. Kliknete pravym tlacitkem mysi v levem spodnim rohu obrazovky 2. Vyberte moznost Spravce zarizeni 3. Otevrete moznost Graficke adaptery a pravym tlacitkem mysi kliknete primo na ovladac 4. Vyberte moznost vlastnosti 5. Na treti karte Podrobnosti si dejte vyhledat podle Data instalace - ihned uvidite datum posledni instalace 6. Pokud se datum shoduje s datem, kdy doslo k modre obrazovce, kliknete na druhou zalozku Ovladac 7. Zde kliknete na treti tlacitko pro vraceni ovladace zpet k predchozi verzi 8. Pokud zde nejsou zadne predchozi verze a na tlacitko nejde kliknout, ovladac odinstalujte kliknutim na tlacitko Odinstalovat
Ano, přesně 16 kroků to má. To se bude dobře pamatovat, že?
Komentáře k článku:
PS. Zatínám zuby, abych byl ve vztahu k Microsoft slušný.
Přidat komentář