Můj rozhovor s technickou podporu Microsoft Windows

 |  Třeba  |  2 999x
_

Tak si tu projíždím kategorie svého blogu a koukám na sekci Třeba, co jsem tím vlastně myslel. Hned dva články o technické podpoře O2 mi připomněly můj poslední telefonát na technickou podporu, tentokrát Microsoft Windows. A tak bych se o něj rád podělil. Překvapivě to nebylo takové fiasko jako s O2, ale i tak jsem si zábavu užil. Po 15 minutách (ano, opravdu 15) trapné melodie a neustále se opakující hlášky "počkejte prosím" jsem byl konečně přepojen. Slečna na druhém konci drátu byla příjemná, zeptala se mě na sériové číslo produktu a po vysvětlení problému mi bylo řečeno, že se mi v nejbližší době ozvou zpět. No budiž.

Teď ale k příčině mého problému a proč hlavně tento článek píšu. V prosinci loňského roku jsem se rozhodl pro další upgrade svého počítače a spojil jsem s tím i koupi nového operačního systému, a tak jsem skončil s Win 8.1. No 3x během půl roku se to rozbilo tak, že jsem musel celý systém reinstalovat. Blue screen a nic. Z toho 2x v posledním měsíci. Na fóru Živě.cz mi sice řekli více méně to samé jako na podpoře, ale neznal jsem příčinu, kterou jsem určitě odhalit chtěl.

Při posledních dvou úmrtích systému už jsem si všiml, že se tak stalo vždy po automatické aktualizaci. Měl už jsem vytvořenou bitovou kopii, takže ztráta dat byla vždy minimální, i tak jsem toho už měl plné zuby a začal jsem problém aktivně řešit. Teď zpětně lituji, že jsem si nedoplatil ty 3 tisíce na krabicovou licenci Windows 7...

Ale zpět k technické podpoře. Ještě tentýž den mi zazvonil telefon a volající se představila jako technik MS Windows. No čekal jsem spíš pána a po tragických zkušenostech s podporou O2 jsem začal být trochu skeptický... Ale pak to začalo vypadat, že ví, co dělá. Vychrlila na mě šílené klávesové zkratky, které mám pomačkat a říct jí, co je kde napsáno. Pamatuji si už jen Windows+pauza, což otevře vlastnosti systému. Tam hned chtěla vědět, jak se jmenuje můj počítač. Když jsem řekl, že "Zlo", bylo v jejím hlase poznat trochu zděšení, ale vzápětí jsem doplnil, že mám celý stroj postavený ze součástek a ty podle potřeby vždy vyměním či přikoupím.

Tím jsem byli o něco blíž k vyřešení problému: zeptala se na grafickou kartu a když jsem odpověděl, že se jedná o ATI Radeon, dotázala se ještě na ovladače. Povídám, že si nejsem jistý, ale buď jsou z originál CD co u grafické karty bylo anebo stažené přímo ze stránek výrobce. Prý "aha". Ale už jsme byli doma.

Když má totiž člověk operační systém Windows 8.1, nemůže mít grafickou kartu ATI Radeon. Jistá aktualizace, která se sama stáhne způsobí, že systém přestane fungovat.

Automatické aktualizace už jsem měl samozřejmě vypnuté, bylo mi doporučeno je instalovat ručně, a vždy, když uvidím v názvu něco týkající se grafiky, mám to přeskočit. No jelikož to věděla poměrně rychle, hádám, že nejsem jediný, kdo tento problém má. A tak se ptám: hodlá to slavný Microsoft nějak vyřešit?

Pokud se chyba bude opakovat, prý se musím přepnout do nouzového režimu a odstranit poslední aktualizaci. Nouzový režim byla první věc, která mě vždy napadla, ale prostě jsem se nebyl schopný do něj za žádnou cenu proklikat. Tak jsem se zeptal, jak se tedy do onoho nouzového režimu dostanu. Prý to není tak jednoduché a raději mi návod pošle na mail. Což se konec konců může hodit i ostatním, tak pro zajímavost přikládám zkopírovaný text z emailu.

1. Trikrat po sobe vypnete pocitac tlacitkem
2. Objevi se modra obrazovka se tremi moznostmi
3. Vyberte variantu Odstranit potize
4. Na dalsi obrazovce vyberte moznost Upresnit moznosti
5. Na dalsi obrazovce vyberte moznost Nastaveni spousteni
6. Kliknete na tlacitko Restart
7. Podle teto obrazovky stisknete funkcni klavesu, ktera naviguje do nouzoveho rezimu se siti (melo by se jednat o klavesu F5)
8. Nyni se Vas system spusti do nouzoveho rezimu se siti

(Pro upresneni dodavam, ze se jedna o muj preklad z anglictiny, cili nazvy moznosti se mohou nepatrne lisit)

Pote co spustite Vas pocitac do nouzoveho rezimu se siti postupujte podle nasledujicich kroku:

1. Kliknete pravym tlacitkem mysi v levem spodnim rohu obrazovky
2. Vyberte moznost Spravce zarizeni
3. Otevrete moznost Graficke adaptery a pravym tlacitkem mysi kliknete primo na ovladac
4. Vyberte moznost vlastnosti
5. Na treti karte Podrobnosti si dejte vyhledat podle Data instalace - ihned uvidite datum posledni instalace
6. Pokud se datum shoduje s datem, kdy doslo k modre obrazovce, kliknete na druhou zalozku Ovladac
7. Zde kliknete na treti tlacitko pro vraceni ovladace zpet k predchozi verzi
8. Pokud zde nejsou zadne predchozi verze a na tlacitko nejde kliknout, ovladac odinstalujte kliknutim na tlacitko Odinstalovat

Ano, přesně 16 kroků to má. To se bude dobře pamatovat, že?

Teď ale k příčině mého problému a proč hlavně tento článek píšu. V prosinci loňského roku jsem se rozhodl pro další upgrade svého počítače a spojil jsem s tím i koupi nového operačního systému, a tak jsem skončil s Win 8.1. No 3x během půl roku se to rozbilo tak, že jsem musel celý systém reinstalovat. Blue screen a nic. Z toho 2x v posledním měsíci. Na fóru Živě.cz mi sice řekli více méně to samé jako na podpoře, ale neznal jsem příčinu, kterou jsem určitě odhalit chtěl.
Facebook Twitter Google+

Komentáře k článku "Můj rozhovor s technickou podporu Microsoft Windows"

Gravatar
CzKaliber 1. 12 2015, 10:33
1/7 Úterý 1. Prosince 2015, 10:33  |  Chrome, Windows

"Když má totiž člověk operační systém Windows 8.1, nemůže mít grafickou kartu ATI Radeon. Jistá aktualizace, která se sama stáhne způsobí, že systém přestane fungovat"= hmmm, já mám starý notebook Asus s ATI Radeon byla tam původně Vista já upgrejdnul na Win 8 a pak 8.1 a vše šlape bez problémů nejméně rok nebo dva i s ATI Radeon.

Gravatar
Mike 1. 12 2015, 11:39
2/7 Úterý 1. Prosince 2015, 11:39  |  Opera, Windows 8.1

ahoj, no ono to na noťasech asi tak vážné nebude. přecijen ta podpora ovladačů je lepší, protože vyměnit součástku je rozhodně náročnější než na PC (kde to mám za 10 minut hotové, z toho 5 minut hledám šroubovák) :-)

je také možné, že v Microsoftu už tento problém vyřešili. každopádně díky za koment.

Gravatar
Petr Peňáz 13. 3 2016, 19:38
3/7 Neděle 13. Března 2016, 19:38  |  Chrome, Windows

Jsem starý dědek (70) a PC mám na kontakt se známými, ukládání regionálních věcí atd. Váš jazyk IT co to znají je mi španělskou vesnicí, nikdy jsem to nepotřeboval...Naletěl jsem těm darebákům na nabídku upgrade na W10 a spustil to.Výsledkem je totální chaos- žádný příslib firmy Microsoft nebyl splněn, t.j.všechno na svém místě atd.Zmizely mi uložené soubory; nápověda k návratu na původní W7 k ničemu, jde mi jenom Google...jedním slovem dělají si z lidí pokusné králíky a ničí jim jejich vlastnictví. Co mám dělat? Ví to někdo? (Neraďte mi, abych plakal, nebo jim odjel dát namátkou do zubů, prosím. -Obdivuji taky genialitu fy Microsoft, jak se zbavit v podstatě pro ně nekomerčních, tedy nepříjemných dotazů.Nikdo v té firmě asi nemá doma někoho, kdo je amatérským uživatelem základních funkcí). Potřeboval bych opět normálně fungovat, t.j.najít Outlok s adresářem,dostat se na scanre a do tiskárny,najít ztracené soubory...zkuste mi prosím poradit. Děkuji.
PS. Zatínám zuby, abych byl ve vztahu k Microsoft slušný.

Gravatar
Mike 13. 3 2016, 20:52
4/7 Neděle 13. Března 2016, 20:52  |  Opera, Windows 8.1

dobrý den,

máte stejný problém, jako spousta dalších uživatelů... přechod na windows 10 je v tuto chvíli podlě mě spíš na škodu než k užitku. jak říkáte, všechno je tam jinak, a je-li člověk zvyklý určitým způsobem pracovat, ve win 10 se může snadno ztratit.

doma byste měl mít nějaké originální DVD s původní verzí systému. takže vše smazat a vrátit do stavu, v jakém jste si vlastně počítač donesl z obchodu. to by mělo vždycky jít.

soubory by ale neměly být smazány - ono to tam snad někde bude, jenom jinde (a bůh ví kde). máte tedy víceméně 2 možnosti:

1. zkusit tu jejich technickou podporu a možná vás tam zvládnout nevést, jak vše vrátit zpět. ale kamarád už přesně tohle zkoušel a nepochodil... každopádně za pokus nic nedáte.

2. kontaktovat nějakého známého, který se tak říkajíc "v počítačích vyzná". pro takového člověka by neměl být problém počítač uvést do původního stavu, nainstalovat programy, které potřebujete (outlook atd) a zkusit i pohledat ztracená data.

každopádně bych počítal s tím, že data se nemusí podařit obnovit. pokud máte originál médium s windowsy (či nějakou zálohu vypálenou po rozbalení počítače, což by měl mít každý), windows 10 vrátit zpátky půjdou.

snad jsem to napsal srozumitelně :-)

Gravatar
Mike 13. 3 2016, 20:57
5/7 Neděle 13. Března 2016, 20:57  |  Opera, Windows 8.1

ještě dodatek: já váš problém pochopil okamžitě, takže když to stejným způsobem vysvětlíte i operátorovi na technické podpoře (případně nějakému známému / synovi / vnukovi), musí to stačit.

Gravatar
Djaba 9. 12 2016, 09:06
6/7 Pátek 9. Prosince 2016, 09:06  |  Chrome, Linux

Po instalaci W10 jsem měl bsdo v podstatě periodickou - i deset za hoďku .V nouzovém režimu ale systém přežil Aidu .Takže zkrátím - ve správci zařízení aktualizovat ovladače ,otrocky položku po položce a zapnou všechny služby windows .Přesto bsdo se objevila třeba jednou za půl hoďky.Po zakázání stránkování to běží skoro bezchybně ,jednou za týden system spadne .No čekám na nějakou aktualizaci ,snad to velký Mikrouš opraví .

Gravatar
Slávek 11. 4 2017, 14:35
7/7 Úterý 11. Dubna 2017, 14:35  |  Firefox, Windows 8.1

Do piče s windowsem a jejich produkty. Přejdu na jiný systém. Je to jen ztráta času a nervů. Můj život je krátký abych jej trávil řešením neskutečných problémů BLBEČKŮ S WINDOWS.

Přidat komentář







Nevím, kolik to je
Parak simati, Muballit mitte, Nergal allatu mellamu mesaru, La tapallah Annuaki, Kettu Puluthu qillatua