Zvolené téma: "Kvalitní metal"

Kataklysm, Ensiferum, Iced Earth 18. 12. 2016 ve Zlíně - Recenze

Poslední adventní neděle se nesla ve znamení pořádného metalu. Do zlínského Masters of Rock Café zavítala čtveřice Unearth, Kataklysm, Ensiferum a Iced Earth. A já na takové akci samozřejmě nesměl chybět. Jelikož jsem dva poslední koncerty svých oblíbených Kataklysm vynechal (nechtělo se mi do Prahy), musel jsem to letos napravit. A nelitoval jsem.

Celý článek

Manowar 15. 1. 2016 v Brně - recenze

Manowar 15. 1. 2016 v Brně - recenze

Poslední brněnský koncert, na který jsem vás zval, proběhl 15. 1. 2016 v OMFG Aréně Rondu. Musím se ale přiznat, že pořád nemám ucelené dojmy a tak nějak nevím, jak moc se mi to vlastně líbilo. Asi takhle: hráli dobře. Hráli málo starých věcí, ale ty nové byly dobré. Nazvučení se v průběhu večera měnilo víc, než by si člověk přál, ale některé skladby hučely velice schopně. Komunikace s publikem trochu pokulhávala, ovšem závěrečný proslov Joeyho byl naprosto ultimátní. Začali na čas a hráli skoro 2 hodiny. No každé plus mělo i své minus - a naopak. Večera rozhodně nelituji, i když oproti předchozímu koncertu Cradle of Filth to bylo rozhodně slabší.

Celý článek

Cradle of Filth 13. 11. 2015 v Brně - recenze

Druhý podzimní koncert jsem navštívil 13. 11. opět na Flédě. A že se bylo na co těšit. Nové album hlavní hvězdy, Hammer of the Witches, je víc než povedené. Po několika slabých albech to vypadá, že jsou Cradle of Filth konečně zpátky na koni. Ale stejně jako každý fanoušek před koncertem, i já jsem měl jistá očekávání, ale také obavy, u kterých jsem doufal, že se nevyplní... No abych trochu předběhl a nalákal vás k přečtení článku, řeknu to asi takto: jeden z nejlepších koncertů, co jsem kdy navštívil. Obavy? Naprosto zbytečné. Očekávání? Splněna na 110%. Nesmím ale zapomenout ani na doprovodné kapely, kterými byly Ne Obliviscaris a Tisíc let od ráje. Jak to tedy celé proběhlo?

Celý článek

Children of Bodom a Sylosis v Brně - krátká recenze

Zdravím všechny příznivce dobré hudby. Jak jsem nedávno psal, 27. října 2015 navštívila Brno finská kapela Children of Bodom, která přijela uctít chaos. Na koncert jsem šel už jen z toho důvodu, že nepatřím mezi fanoušky festivalů a tak jsem je naživo ještě hrát neviděl. Měsíc před koncertem jsem začal poctivě poslouchat všechny desky, které mě minuly; je tomu totiž už hodně dlouho, co jsem sveřepě poslouchal jenom metal, a tak mi za tu dobu dost věcí uniklo.

Alba jsem totiž znal jenom první čtyři (Hate Crew konče). Tak jsem poslouchal, abych zjistil, že hrají stále to samé :-) Což je na jednu stranu dobře, protože kapela si drží svůj styl, ale na stranu druhou... metalista je tvor progresivní a potřebuje občas i něco nekonvenčního.

Celý článek

Podzimní nálož metalu v Brně

Podzimní nálož metalu v Brně

Hned dva atraktivní koncerty krátce po sobě: takto krásně nám začne letošní podzim. Že by se Cradle of Filth rozhodli zavítat do Brna, o tom se mi ani nezdálo. Mám sto chutí se tu rozplývat nadšením ještě tak 2 další odstavce, ale raději se podělím o klíčová fakta.

Cradle of Filth 13. 11. 2015 Brno, Fléda. Druhou kapelou jsou pak finští Children of Bodom, kteří zahrají 27. 10. 2015 taktéž na Flédě. No konečně kvalitní metal, za kterým nemusím jezdit přes půl republiky a brát si na to volno. Více informací s odkazy na vstupenky a stránku FB události najdete uvnitř článku.

Celý článek

Manowar 12. 1. 2015 v Ostravě, kdo jedete?

Konečně! Americká kapela Manowar zavítá po dlouhé době do České Republiky na samostatný koncert. Když jsem se tuhle informaci dozvěděl, neskrýval jsem nadšení. Žádný festival, ale regulérní koncert. Jenže když jsem se ale podíval do kalendáře, byl jsem trochu zklamán... 12. 1. 2015 je pondělí. Pondělí?! I tak tak doufám, že se zadaří a já si uvolním chvíli ze svého rozvrhu na cestu do Ostravy. Ještě jednou si naživo poslechnu tuto metalovou legendu, dokud mám alespoň nějaký čas po těch koncertech jezdit. A co vy? Jedete?

Celý článek

Deset metalových nářezů, jenž vám zaručeně zvednou adrenalin

Třetí díl seriálu Top tenů se přesune žánrově na úplně jinou půdu. Žádné pomalé melodie, zvukomalebné klávesy či ženské vokály s akustikou. Přišel čas na opravdové metalové nářezy. Připravil jsem si pro vás deset ukázek brutálních skladeb, jenž vám zaručeně zvednou adrenalin. Ač byl výběr místy opravdu náročný, myslím, že zvolené kousky jsou ty pravé, co ocení ucho každého metalisty.

Celý článek

Therion 5.11. ve Zlíně, tak kdo jedete?

Po dlouhé odmlce se kapela Therion opět rozhodla koncertovat a má pro nás nachystané hned dvě vystoupení v České Republice. 5.11. 2010 ve Zlíně a 26.11. v Praze. A jestli bude nové album alespoň stejně dobré jako Gothic Kaballah, tak se určitě máme na co těšit. Tak kdo jedete? Já seriózně uvažuji o obou.

Že tuhle švédskou kapelu neznáte? V detailu článku je malá ochutnávka.

Celý článek

Deset metalových alb, které změnily můj život

Metal už "nějaký ten pátek" poslouchám, a tak jsem nedávno zapřemýšlel nad deskami, které mě vlastně zaujaly nejvíce, které opravdu rozšířily mé hudební obzory. Jsou to taková ta alba, která posloucháte stále dokola, pořád dokola, alba, kterých se prostě nemůžete nabažit. Nebylo nijak složité zavzpomínat, na chvíli přesunout myšlenky do dob blíže či dávno minulých, a vybrat takové ty moje mezníky mezi metalovými alby. Nejedná se o žádný Top 10, ale desky, které mě oslovily, melodie, jenž se mi zaryly do paměti.

Celý článek

Kataklysm, Behemoth, Aborted 30.9. ve Zlíně

Nedělní death metalová noc rozhodně nepatří mezi zážitky, na které se zapomíná. Trojkoncert Kataklysm, Aborted a Behemoth spolu s předskokany Lyfthrasyr přilákal fanoušky do Zlínského Masters of Rock Café.

Jako první vystoupili němečtí Lyfthrasyr, kteří svými melodickými rify a zvučným black-metalovým hlasem rozehřáli publikum pro příchod Belgičanů Aborted. Jejich set byl ten večer pravděpodobně nejslabší, i tak ale Lyfthrasyr podali výkon velice slušný, a svou roli předkapely splnili na výbornou. Světelné efekty v rytmu bubnů byly chvílemi až moc brutální, ovšem atmosféra začala houstnout, až po krátké pauze a zkoušce odposlechů nastoupili belgičtí death-grindeři Aborted.

Celý článek

Parak simati, Muballit mitte, Nergal allatu mellamu mesaru, La tapallah Annuaki, Kettu Puluthu qillatua